Forum www.metroidpolska.fora.pl Strona Główna www.metroidpolska.fora.pl
Polskie Forum Metroid
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Super metroid

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.metroidpolska.fora.pl Strona Główna -> Super metroid
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
$Oskar$ziom$
Były user-Fusion suit


Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Nidzica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:33, 02 Lis 2009    Temat postu: Super metroid

Firma Nintendo znana jest przede wszystkim dzięki kilku seriom gier, których bohaterowie na stałe zapisali się w historii gier. Zapewne wielu z was kojarzy Mario czy Kirbiego. Są to jednak postacie stworzone raczej z myślą o dzieciach. Jest też sławny Link z serii gier Zelda, którego akcja rozgrywa się w klimatach fantasy. Oprócz tych postaci jest jeszcze jedna - Samus Aran z serii gier Metroid.

Jest to już kolejna, trzecia, odsłona znanej serii Metroid. Poprzednie części są dostępne na konsole NES (Metroid) i GameBoy (Metroid II: Return of Samus). Jednak nie są to jedyne gry z tej serii. Firma Nintendo wydała później Metroid Zero Mission na GBA, stanowiący remake pierwszej części, trzy części Metroid Prime na GameCube i Wii (a właściwe cztery, bo jest także FPS Metroid Prime Hunters na Nintendo DS) opowiadające o wydarzeniach sprzed Metroid II oraz Metroid Fusion na GBA rozgrywający się po Super Metroid. Jako ciekawostkę dodam, że gra Metroid (wydana w 1986 roku) to jedna z pierwszych gier, w której główną postacią jest kobieta.

Super Metroid Gra opowiada o przygodach dzielnej łowczyni nagród Samus Aran. Jako dziecko, po stracie rodziców, została przygarnięta i wychowana przez tajemniczą rasę Chozo. Gdy dorosła i zdecydowała się opuścić Chozo, na pożegnanie dostała od nich strój bojowy wykorzystujący zdobycze techniczne ich cywilizacji. Obecnie przedstawiciele tej rasy nie są już spotykani. Mówi się, że Chozo osiągnęli już taki rozwój techniczny, że według nich nic już więcej nie osiągną ani nie wymyślą. Dlatego też zdecydowali się zniknąć i jedynie obserwować rozwój innych cywilizacji. Samus natomiast stała się łowczynią nagród pracującą głównie na zlecenie Galaktycznej Federacji (Galactic Federation). Jej głównym zadaniem, poza wypełnianiem prywatnych misji, jest walka z wojowniczą rasą obcych, zwaną Kosmicznymi Piratami (Space Pirates) oraz niszczenie pasożytniczych Metroidów.

Super Metroid Space Pirates to agresywna rasa chcąca dominacji nad wszechświatem. Wzięła ona swoją nazwę ze sposobu ich działania. Podbijają oni jakąś planetę, a następnie instalują na niej bazę wypadową do ataków na sąsiednie planety (ewentualnie ich zasiedlenie) oraz przelatujące w pobliżu statki kosmiczne. W swoim zwyczaju mają brak jakiejkolwiek litości dla mieszkańców podbijanych planet oraz system rozwoju kolonialnego w stylu owadów. Nawet wyglądem przypominają połączenie modliszki z Predatorem. Pomimo stylu życia podobnego do insektów, są oni inteligentną rasą, a przez to ich cywilizacja jest bardzo rozwinięta technicznie. Po drodze spotyka się różnych przedstawicieli tego gatunku. Zazwyczaj są to opancerzeni wojownicy z zamontowanymi działkami (Galvanic Accelerator Cannons) i kosami (Scythes) na przedramionach. Są oni dobrzy zarówno w walce na dystans (działka) jak i z bliska (kosy). Jednakże spotykani wojownicy posiadają różne umiejętności i uzbrojenie. Napotkasz zarówno zwykłych Pirate Troopers, których zlikwidujesz jednym strzałem, szybszych i silniejszych Pirate Commando, Aqua Pirates walczących pod wodą, aż po elitarnych Omega Pirates, z którymi walka to koszmar, gdyż ich pancerze wytrzymują prawie wszystko, a uzbrojenie dorównuje uzbrojeniu Samus. Ich poczynaniami kieruje matka-mózg (Mother Brain), która znajduje się w samym sercu ich kolonii.

Metroidy jest to rasa organizmów, które pomimo zaawansowania ewolucyjnego zachowały wiele cech pierwotniaków, jak np. umiejętność całkowitej regeneracji. Przedstawiciele tej rasy posiadają trzy zintegrowane układy nerwowe. W wersji larwalnej, przypominającej meduzę z zębami zamiast macek, potrafią się unosić poprzez wytwarzanie antygrawitacji. Wersje dorosłe przypominają skrzyżowanie smoka z tyranozaurem. Larwy pozyskują energię w sposób pasożytniczy - wysysają ją z innych organizmów. Pozyskaną tak energię potrafią przekazać, a podczas napromieniowania ich potrafią wytwarzać samoczynnie energię, zwiększać swoje zdolności lub nawet rozmnażać przez podział. Z tego powodu galaktyczna federacja nie chce ich całkowitej likwidacji. Federacji zależy na pozyskaniu przedstawicieli tej rasy do badań. Istnieje także ich odmiana zwana Mochtroidami. Powstała ona jako wynik eksperymentu kosmicznych piratów przez sklonowanie metroidów. Mochtroidy posiadają jednak tylko jeden układ nerwowy, są znacznie mniejsze niż Metroidy, a ich moc nie przekracza 1/10 oryginału.

Super Metroid Historia w tej grze jest kontynuacją wydarzeń z poprzednich dwóch części. Po zniszczeniu bazy Space Pirates na Zebes (Metroid) i praktycznie całkowitym wyeliminowaniu przez Samus metroidów na planecie SR-388 (Metroid II) przy życiu zostaje tylko jedno jajo, z którego wykluwa się larwa. W odruchu naturalnym ostatni Metroid traktuje pierwszą napotkaną istotę, czyli Samus, jako matkę. Jednakże Samus nie likwiduje jej. Oddaje ją ona do badań na orbitalną stację badawczą na Ceres. Niestety niedługo później odbiera ona niepokojący komunikat: baza jest atakowana! Samus natychmiast kieruje się w stronę stacji kosmicznej. Na miejscu okazuje się, że stację zaatakowali Space Pirates, którzy wybudowali nową bazę na Zebes, tym razem w trudniej dostępnej strefie tej planety.

W tym momencie zaczyna się gra. Stanowi ona połączenie zręcznościówki z elementami prostej przygodówki. Bohaterka przemierza jaskinie Zebes walcząc (dosłownie i w przenośni) z różnego rodzaju napotkanymi trudnościami. Strój Samus, będący właściwie pancerzem osobistym, w czasie gry zwiększa swoje możliwości i umiejętności oraz ilość rodzajów uzbrojenia. O ile na początku Samus jest bardzo narażona na śmierć, o tyle pod koniec gry jej pancerz siłą ognia i wytrzymałością dorównuje lekkiemu czołgowi przy zachowaniu ludzkiej zwinności. Oprócz tego zdobywane umiejętności ułatwiają grę, a w niektórych momentach trzeba trochę pokombinować by odpowiednio wykorzystać posiadane zdolności. Przydatna w grze jest również "Auto Mapa", pokazująca nie tylko rozmieszczenie pomieszczeń, ale także różne ważniejsze miejsca i przedmioty.

Celem gry jest raz jeszcze zlikwidowanie Mother-Brain, znajdującej się w samym środku Tourian (bazy Space Pirates). Aby tego dokonać, musisz najpierw otworzyć przejście do Tourian, które jest zamknięte specjalną figurą-zamkiem. Podtrzymywana ona jest przez energię życiową czterech bossów: Draygona, Kraida, Phantoona i Ridleya.

Super Metroid Sama gra rozgrywa się na planecie Zebes, na której Space Pirates wybudowali kolejną bazę po tym, jak Samus zniszczyła ją w pierwszej części gry. Planeta dzieli się na 6 sektorów.

Crateria - usiana kraterami powierzchnia planety, na którą padają kwaśne deszcze. Przez to na powierzchni nie ma praktycznie życia. Dopiero pod powierzchnią, w podziemnych jaskiniach lub zbiornikach wody, napotkasz przedstawicieli flory i fauny. Crateria przedzielona jest na dwie części rozbitym statkiem (Wrecked Ship). Tutaj też znajduje się zamknięte przejście prowadzące do Tourian oraz część ruin starej bazy.

Wrecked Ship - statek kosmiczny nieznanej cywilizacji, który w wyniku katastrofy rozbił się na Zebes wbijając się w dno jednego ze zbiorników wodnych Craterii. W związku z tym cała strefa to po prostu wnętrze statku kosmicznego. Strefa ta jest bardzo mała - liczy zaledwie kilkanaście pomieszczeń. Tutaj znajduje się też jeden z 4 bossów - Phantoon.

Brinstar - zielone płuca planety Zebes. Większą powierzchnię zajmują jaskinie z bogato występującą florą i fauną oraz jaskinie z czerwonego kamienia. Znajduje się tu także część ruin starego Tourian (bazy Space Pirates). Głównym złym tego terenu jest Kraid.

Maridia - prawie cała strefa to olbrzymi kompleks jaskiń zalanych wodą. Znajduje się ona pod zbiornikami wodnymi Craterii stąd zapewne olbrzymie ilości wody. Tak jak w Brinstar, występuje tutaj mnóstwo flory i fauny, lecz tutaj podwodnej. Strefa ta jest krainą Draygona.

Norfair - większy obszar tej strefy to podziemne labirynty z zastygłej lawy zalane często gorącą magmą. Stąd też zapewne prawie nie występuje tu roślinność, a występujące tu organizmy są bardzo wytrzymałe na broń Samus. Głęboko wewnątrz Norfair znajdują się także ruiny prastarej cywilizacji Chozo (Chozo Ruins). Strefa ta jest siedzibą Ridleya.

Tourian - podziemna baza Space Pirates, będąca kompleksem stalowych tuneli i sztucznych jaskiń. Jest to obszar równie mały jak Wrecked Ship. Dostajesz się tu na końcu gry, aby zlikwidować Mother-Brain znajdującą się w samym centrum Tourian.

W grze występują trzy rodzaje, nazwijmy to płynów. Jest to woda, lawa i kwaśna lawa. Wszystkie one mają tę podstawową cechę, że póki nie zostanie zebrany Gravity Suit poruszanie się w nich jest znacznie gorsze. Oznacza to, że ruchy są znacznie wolniejsze oraz nie można w nich biegać. Poza tym przebywanie w lawie bez Varia Suit i Gravity Suit kończy się szybką utratą energii. Podobnie w kwaśnej lawie, lecz przed nią nie ma ochrony, więc należy unikać z nią kontaktów na ile jest to możliwe. W czasie gry napotkamy także różne obiekty, które utrudniają lub ułatwiają dalszą grę.

Super Metroid Popękany blok - rozpada się gdy na niego staniesz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez $Oskar$ziom$ dnia Śro 17:47, 04 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ClockMan
Administrator-Gravity Suit


Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nidzica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:36, 02 Lis 2009    Temat postu:

Z tego co wiem to Super metroid to najlepsze gra z całej serii.Osobiście
w nią gram i polecam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.metroidpolska.fora.pl Strona Główna -> Super metroid Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin